Beleidsinitiatieven

Nieuwe beleidsinitiatieven

Ontwikkeling dienstverlening: implementatie stedelijk kader

  • fasegewijze implementatie van de servicecentra;
  • uitbreiden aanbod en gebruik van digitale dienstverlening;
  • aandacht voor minder digivaardigen, laaggeletterden en ouderen;
  • evaluatie van en eventueel vervolg op de pilot bezorgen reisdocumenten en rijbewijzen;

Uitvoering dienstverlening

  • zaakgericht werken: de vraag van de Rotterdammer staat centraal en niet de indeling van de organisatie, zowel klanten als behandelaars hebben een duidelijk overzicht van openstaande en afgehandelde zaken en de status;
  • stadswinkel centrum ook open op donderdagmiddag.
Lopende beleidsinitiatieven

Ontwikkeling dienstverlening: implementatie stedelijk kader

  • doorontwikkeling dienstverleningskanalen naar eigentijdse dienstverlening (digitaal, telefonie en fysiek).

Uitvoering dienstverlening

  • hospitality-aanpak (ontvangst door een host in grotere stadswinkels; en trainingen Attente Ambtenaar);
  • verruiming van de openingstijden tot 18.00 in drie stadswinkels;
  • mogelijkheid bieden voor vrije inloop in alle stadswinkels tussen 10.00 en 15.00 voor producten met een korte afhandeltijd.