Beleidsinitiatieven
Nieuwe beleidsinitiatieven
Ontwikkeling dienstverlening: implementatie stedelijk kader
- fasegewijze implementatie van de servicecentra;
- uitbreiden aanbod en gebruik van digitale dienstverlening;
- aandacht voor minder digivaardigen, laaggeletterden en ouderen;
- evaluatie van en eventueel vervolg op de pilot bezorgen reisdocumenten en rijbewijzen;
Uitvoering dienstverlening
- zaakgericht werken: de vraag van de Rotterdammer staat centraal en niet de indeling van de organisatie, zowel klanten als behandelaars hebben een duidelijk overzicht van openstaande en afgehandelde zaken en de status;
- stadswinkel centrum ook open op donderdagmiddag.
Lopende beleidsinitiatieven
Ontwikkeling dienstverlening: implementatie stedelijk kader
- doorontwikkeling dienstverleningskanalen naar eigentijdse dienstverlening (digitaal, telefonie en fysiek).
Uitvoering dienstverlening
- hospitality-aanpak (ontvangst door een host in grotere stadswinkels; en trainingen Attente Ambtenaar);
- verruiming van de openingstijden tot 18.00 in drie stadswinkels;
- mogelijkheid bieden voor vrije inloop in alle stadswinkels tussen 10.00 en 15.00 voor producten met een korte afhandeltijd.
