Beleidsinitiatieven

Nieuwe beleidsinitiatieven

Ontwikkeling dienstverlening: implementatie stedelijk kader

  • fasegewijze implementatie van de servicecentra;
  • uitbreiding van het aanbod en gebruik van digitale dienstverlening;
  • aandacht voor minder digitaal vaardige Rotterdammers, laaggeletterden en ouderen;
  • evaluatie van en eventueel vervolg op de pilot ‘Bezorgen reisdocumenten en rijbewijzen’;
  • waar mogelijk en relevant delen van overheidsloketten.

Uitvoering dienstverlening

  • concernbrede implementatie zaakgericht werken;
  • Stadswinkel Centrum ook open op donderdagmiddag.
Lopende beleidsinitiatieven

Ontwikkeling dienstverlening: implementatie stedelijk kader

  • doorontwikkeling van dienstverleningskanalen naar eigentijdse dienstverlening (digitaal, telefonie en fysiek).

Uitvoering dienstverlening

  • hospitality-aanpak: ontvangst door een host in grotere stadswinkels en trainingen Attente Ambtenaar;
  • verruiming van de openingstijden tot 18.00 in drie stadswinkels;
  • mogelijkheid bieden voor vrije inloop in alle stadswinkels tussen 10.00 en 15.00 voor producten met een korte afhandeltijd.

Burgerzaken en BRP

  • In 2015 is de pilot ‘Bestuurlijke boete BRP’ gestart. In 2016 vindt de evaluatie plaats.