Beleidsinitiatieven
Nieuwe beleidsinitiatieven
Ontwikkeling dienstverlening: implementatie stedelijk kader
- fasegewijze implementatie van de servicecentra;
- uitbreiding van het aanbod en gebruik van digitale dienstverlening;
- aandacht voor minder digitaal vaardige Rotterdammers, laaggeletterden en ouderen;
- evaluatie van en eventueel vervolg op de pilot ‘Bezorgen reisdocumenten en rijbewijzen’;
- waar mogelijk en relevant delen van overheidsloketten.
Uitvoering dienstverlening
- concernbrede implementatie zaakgericht werken;
- Stadswinkel Centrum ook open op donderdagmiddag.
Lopende beleidsinitiatieven
Ontwikkeling dienstverlening: implementatie stedelijk kader
- doorontwikkeling van dienstverleningskanalen naar eigentijdse dienstverlening (digitaal, telefonie en fysiek).
Uitvoering dienstverlening
- hospitality-aanpak: ontvangst door een host in grotere stadswinkels en trainingen Attente Ambtenaar;
- verruiming van de openingstijden tot 18.00 in drie stadswinkels;
- mogelijkheid bieden voor vrije inloop in alle stadswinkels tussen 10.00 en 15.00 voor producten met een korte afhandeltijd.
Burgerzaken en BRP
- In 2015 is de pilot ‘Bestuurlijke boete BRP’ gestart. In 2016 vindt de evaluatie plaats.
