Indicatoren

Indicatoren product dienstverlening (frontoffice)

Indicator

Omgevings-/ prestatieindex

Streefcijfer

1

Wij komen afspraken na

Ntb

2

 Actuele en begrijpelijke informatie

Ntb

3

Begrijpelijke uitleg op website van producten en diensten

Ntb

4

Op de website is duidelijk: Voor wat moet de Rotterdammer waar zijn

Ntb

5

We tonen wederzijds respect, benaderen elkaar gastvrij en met kennis van zaken

Ntb

6

Eenmalige uitvraag gegevens en zorgvuldig omgaan met privacy  en gevoelige informatie

Ntb

7

Wij staan u telefonisch deskundig en vriendelijk te woord en bellen u indien relevant de volgende dag voor 17.00 uur terug

Ntb

8

Producten en diensten zijn via de google-zoekfunctie op Rotterdam.nl snel vindbaar

Ntb

9

U kunt binnen vijf werkdagen terecht voor een afspraak in een stadswinkel en de maximale wachttijd bedraagt 10 minuten

Ntb

10

Binnen vijf werkdagen ontvangt u een antwoord op uw vraag, idee of klacht. Complexe zaken worden binnen vier weken beantwoord.

Ntb

11

Wij reageren binnen twee uur op berichten via de sociale media op de accounts @rotterdam en @loket010

Ntb

Toelichting indicatoren product dienstverlening

In het stedelijk kader Dienstverlening is een set geactualiseerde algemene servicenormen opgenomen. Deze set is verwoord in bovenstaande indicatoren. Nog niet alle indicatoren zijn op dit moment meetbaar. Sommige indicatoren zullen alleen kwalitatief toetsbaar zijn, andere kunnen kwantitatief meetbaar gemaakt worden.
Het college heeft opdracht gegeven dit uit te werken en vervolgens te monitoren om in 2016 verantwoording te kunnen afleggen over de kwaliteit van de Rotterdamse dienstverlening.

Indicatoren product burgerzaken

Indicator

Omgevings-/ prestatieindex

Streefcijfer

1

Zelf-audit reisdocumenten (PNIK)

Goed

2

Zelfaudit rijbewijzen

Goed

3

Zelfaudit basisregistratie personen

Goed

Toelichting indicatoren burgerzaken

De zelf-audit houdt in dat gemeenten verplicht zijn om een controle uit te voeren op de toepassing van de beveiligingsmaatregelen en op de overige aspecten van het aanvraag- en uitgifteproces van de reisdocumenten. Ook de controle van de inrichting en beveiliging van de processen van de BRP behoort hierbij. De Rijksdienst voor Identiteitsgegevens stelt onder andere vragenlijsten voor deze controles ter beschikking.