Bijstellingen
Financieel kader product: | 2016 | 2017 | 2018 | 2019 |
|---|---|---|---|---|
Stedelijke bereikbaarheid | ||||
Beginstand jaarovergang | - 15 803 | - 16 321 | - 16 248 | - 16 248 |
Bezuinigingen | 30 | 30 | 230 | 1 230 |
Intensiveringen | 0 | 0 | 0 | 0 |
Reserves | 0 | 0 | 0 | 0 |
Technische wijzigingen | - 197 | 62 | 209 | 205 |
Totaal | - 15 970 | - 16 229 | - 15 809 | - 14 813 |
Toelichting bezuinigingen
Bestedingsanalyse inkoop (€ 30)
De bestedingsanalyse leidt tot een besparing op de inkoop. Voor 2016 is de gehele besparing van € 10 mln structureel verwerkt in de begrotingen van de producten en programma’s. Dit leidt binnen dit product tot lagere lasten van € 30.
Onderhoudsbudget
Het onderhoudsbudget Verkeerslichten is met € 400 naar beneden bijgesteld (2018 en 2019 tezamen) en in 2019 is de bijdrage aan De Verkeersonderneming met € 1 mln verlaagd.
Toelichting intensiveringen
Voor de cofinanciering van de inpassingsmaatregelen tunnel/Rijksweg in verband met Blankenburg-verbinding is voor 2017 een bedrag van € 250 gedekt uit de bestemmingsreserve Rozenburg (zowel de baten als de lasten worden hoger).
Toelichting reserves
Voor de cofinanciering van de inpassingsmaatregelen tunnel/Rijksweg i.v.m. Blankenburgverbinding is voor 2017 een bedrag van € 750 onttrokken aan het Investeringsfonds Rotterdam (zowel de baten als de lasten worden hoger).
Toelichting technische wijzigingen
Er vinden per saldo beperkte wijzigingen plaats in met name de kostenverdeling.
