Dit betreft een krediet ter bevordering van dynamisch verkeersmanagement om de luchtkwaliteit in Rotterdam te verbeteren.
H6-weg Hoek van Holland fase 1
2.200
2.038
162
0
0
0
Lopende investeringen (niet-IFR)
Gevoteerd krediet
Prognose t/m 2015
Prognose 2016
Prognose 2017
Prognose 2018
Prognose 2019
H6-weg Hoek van Holland fase 1
2.200
2.038
162
0
0
0
Aanleg H6-weg aansluitend op de Hoekse Lijn, waarmee Hoek van Holland een tweede (calamiteiten) ontsluiting krijgt en het dorp wordt ontlast van verkeersdruk.
H6-weg Hoek van Holland fase 2
3.500
2.288
1.000
150
62
0
Lopende investeringen (niet-IFR)
Gevoteerd krediet
Prognose t/m 2015
Prognose 2016
Prognose 2017
Prognose 2018
Prognose 2019
H6-weg Hoek van Holland fase 2
3.500
2.288
1.000
150
62
0
Aanleg H6-weg aansluitend op de Hoekse Lijn, waarmee Hoek van Holland een tweede (calamiteiten) ontsluiting krijgt en het dorp wordt ontlast van verkeersdruk.
Kostenstijging project 3-in-1 Hoek van Holland
2.800
1.998
500
302
0
0
Lopende investeringen (niet-IFR)
Gevoteerd krediet
Prognose t/m 2015
Prognose 2016
Prognose 2017
Prognose 2018
Prognose 2019
Kostenstijging project 3-in-1 Hoek van Holland
2.800
1.998
500
302
0
0
Dit krediet dient ter dekking van resterende kosten als gevolg van de opening van de tweede ontsluitingsweg in Hoek van Holland.
OVM / Verkeersregiekamer
900
668
232
0
0
0
Lopende investeringen (niet-IFR)
Gevoteerd krediet
Prognose t/m 2015
Prognose 2016
Prognose 2017
Prognose 2018
Prognose 2019
OVM / Verkeersregiekamer
900
668
232
0
0
0
Dit krediet is beschikbaar gesteld om 24/7 de doorstroming op het stedelijk wegennet te faciliteren.
P+R bewegwijzering
200
200
0
0
0
0
Lopende investeringen (niet-IFR)
Gevoteerd krediet
Prognose t/m 2015
Prognose 2016
Prognose 2017
Prognose 2018
Prognose 2019
P+R bewegwijzering
200
200
0
0
0
0
Dit betreft een krediet voor het realiseren van een bewegwijzering plan naar de P+R-locaties.
Slimme ingrepen in het wegennet 2007
6.050
6.050
0
0
0
0
Lopende investeringen (niet-IFR)
Gevoteerd krediet
Prognose t/m 2015
Prognose 2016
Prognose 2017
Prognose 2018
Prognose 2019
Slimme ingrepen in het wegennet 2007
6.050
6.050
0
0
0
0
Dit betreft een krediet dat beschikbaar is gesteld om middels een aantal slimme ingrepen in het wegennet de doorstroming van verkeer te verbeteren.
UVV Autobereikbaarheid
3.300
3.300
0
0
0
0
Lopende investeringen (niet-IFR)
Gevoteerd krediet
Prognose t/m 2015
Prognose 2016
Prognose 2017
Prognose 2018
Prognose 2019
UVV Autobereikbaarheid
3.300
3.300
0
0
0
0
Dit betreft een krediet voor het uitvoeringsprogramma Verkeer en vervoer ter bevordering van de autobereikbaarheid.
Verkeerslichten 2006
6.025
6.025
0
0
0
0
Lopende investeringen (niet-IFR)
Gevoteerd krediet
Prognose t/m 2015
Prognose 2016
Prognose 2017
Prognose 2018
Prognose 2019
Verkeerslichten 2006
6.025
6.025
0
0
0
0
Dit betreft een krediet om de beschikbaarheid van verkeerslichten in Rotterdam hoog te houden. De middelen worden gebruikt om verkeerslichten voor einde levensduur te vervangen of renoveren.
Verkeersonderneming 2010
1.000
700
300
0
0
0
Lopende investeringen (niet-IFR)
Gevoteerd krediet
Prognose t/m 2015
Prognose 2016
Prognose 2017
Prognose 2018
Prognose 2019
Verkeersonderneming 2010
1.000
700
300
0
0
0
Investeringen in de stad die er mede voor zorgen dat het Rijkswegennet minder wordt belast.
Vervanging verkeerslichten
20.550
20.550
0
0
0
0
Lopende investeringen (niet-IFR)
Gevoteerd krediet
Prognose t/m 2015
Prognose 2016
Prognose 2017
Prognose 2018
Prognose 2019
Vervanging verkeerslichten
20.550
20.550
0
0
0
0
Het betreft de middelen om de beschikbaarheid van de verkeerslichten in Rotterdam hoog te houden. De middelen worden gebruikt om de verkeerslichten voor einde levensduur te vervangen of te renoveren. Daarbij wordt zoveel mogelijk aansluiting gezocht bij andere projecten om werk met werk te maken. Waar dat niet mogelijk is worden de projecten solitair gedaan. Tevens worden de middelen gebruikt om tussentijds benodigde wijzigingen aan de verkeerslichten door te voeren.
Vervanging verkeerslichten kredietcrisis
1.600
1.600
0
0
0
0
Lopende investeringen (niet-IFR)
Gevoteerd krediet
Prognose t/m 2015
Prognose 2016
Prognose 2017
Prognose 2018
Prognose 2019
Vervanging verkeerslichten kredietcrisis
1.600
1.600
0
0
0
0
Het betreft de middelen om de beschikbaarheid van de verkeerslichten in Rotterdam hoog te houden. De middelen worden gebruikt om de verkeerslichten voor einde levensduur te vervangen of te renoveren. Daarbij wordt zoveel mogelijk aansluiting gezocht bij andere projecten om werk met werk te maken. Waar dat niet mogelijk is worden de projecten solitair gedaan. Tevens worden de middelen gebruikt om tussentijds benodigde wijzigingen aan de verkeerslichten door te voeren.
Vervanging verkeersregelinstallaties 2012
1.500
1.118
382
0
0
0
Lopende investeringen (niet-IFR)
Gevoteerd krediet
Prognose t/m 2015
Prognose 2016
Prognose 2017
Prognose 2018
Prognose 2019
Vervanging verkeersregelinstallaties 2012
1.500
1.118
382
0
0
0
Het betreft de middelen om de beschikbaarheid van de verkeerslichten in Rotterdam hoog te houden. De middelen worden gebruikt om de verkeerslichten voor einde levensduur te vervangen of te renoveren. Daarbij wordt zoveel mogelijk aansluiting gezocht bij andere projecten om werk met werk te maken. Waar dat niet mogelijk is worden de projecten solitair gedaan. Tevens worden de middelen gebruikt om tussentijds benodigde wijzigingen aan de verkeerslichten door te voeren.
Vervanging verkeersregelinstallaties 2013
3.500
3.294
206
0
0
0
Lopende investeringen (niet-IFR)
Gevoteerd krediet
Prognose t/m 2015
Prognose 2016
Prognose 2017
Prognose 2018
Prognose 2019
Vervanging verkeersregelinstallaties 2013
3.500
3.294
206
0
0
0
Het betreft de middelen om de beschikbaarheid van de verkeerslichten in Rotterdam hoog te houden. De middelen worden gebruikt om de verkeerslichten voor einde levensduur te vervangen of te renoveren. Daarbij wordt zoveel mogelijk aansluiting gezocht bij andere projecten om werk met werk te maken. Waar dat niet mogelijk is worden de projecten solitair gedaan. Tevens worden de middelen gebruikt om tussentijds benodigde wijzigingen aan de verkeerslichten door te voeren.
Vervanging verkeersregelinstallaties 2014
3.920
2.640
1.080
200
0
0
Lopende investeringen (niet-IFR)
Gevoteerd krediet
Prognose t/m 2015
Prognose 2016
Prognose 2017
Prognose 2018
Prognose 2019
Vervanging verkeersregelinstallaties 2014
3.920
2.640
1.080
200
0
0
Het betreft de middelen om de beschikbaarheid van de verkeerslichten in Rotterdam hoog te houden. De middelen worden gebruikt om de verkeerslichten voor einde levensduur te vervangen of te renoveren. Daarbij wordt zoveel mogelijk aansluiting gezocht bij andere projecten om werk met werk te maken. Waar dat niet mogelijk is worden de projecten solitair gedaan. Tevens worden de middelen gebruikt om tussentijds benodigde wijzigingen aan de verkeerslichten door te voeren.
Vervanging verkeersregelinstallaties 2015
4.000
2.175
1.600
225
0
0
Lopende investeringen (niet-IFR)
Gevoteerd krediet
Prognose t/m 2015
Prognose 2016
Prognose 2017
Prognose 2018
Prognose 2019
Vervanging verkeersregelinstallaties 2015
4.000
2.175
1.600
225
0
0
Het betreft de middelen om de beschikbaarheid van de verkeerslichten in Rotterdam hoog te houden. De middelen worden gebruikt om de verkeerslichten voor einde levensduur te vervangen of te renoveren. Daarbij wordt zoveel mogelijk aansluiting gezocht bij andere projecten om werk met werk te maken. Waar dat niet mogelijk is worden de projecten solitair gedaan. Tevens worden de middelen gebruikt om tussentijds benodigde wijzigingen aan de verkeerslichten door te voeren.
Nieuwe projecten 2016
Investeringsvoorstel (Bedragen x €1.000)
2016
2017
2018
2019
Stedelijke bereikbaarheid
0
2.250
0
0
H6-weg
1.500
Investeringsvoorstel (Bedragen x €1.000)
2016
2017
2018
2019
H6-weg
1.500
Algemeen
Gebied/wijk
Hoek van Holland
Projectomschrijving
Rotterdam heeft voorbereidingen getroffen om gelijktijdig met de aanleg van de Hoekse Lijn de H6-weg aan te leggen. Beide projecten dienen complimentair de mobiliteitsbehoefte van het gebied Hoek van Holland. Daarnaast heeft de H6weg heeft een functie als calamiteitenontsluiting en ontlast het het dorp van bestemmingsverkeer. Het college heeft fasegewijs gelden toegekend en gereserveerd voor de planuitwerking, grondverwerving en uitvoering van de H6-weg. Richting de raad en het gebied is door het college aangegeven dat de H6-weg zal worden voltooid.
Investeringsvoorstel 2016
Gevraagd bedrag
€ 1.500.000
Aanvraag
Het gevraagde bedrag is voor uitvoering van de H6-weg. In de jaren 2017 en 2018 wordt in de planning (MIP) rekening gehouden met nog eens in totaal € 2.000.000 voor de uitvoering.
Voorstel
Honoreren
Dekking
Planning
IFR
€ 1.500.000
Datum start uitvoering
2017
Gemeente (overig)
Datum oplevering
2019
Blankenburg co-financiering kwaliteitsprogramma
750
Investeringsvoorstel (Bedragen x €1.000)
2016
2017
2018
2019
Blankenburg co-financiering kwaliteitsprogramma
750
Algemeen
Gebied/wijk
Rozenburg
Projectomschrijving
Voor kwalitatief goede (bovenwettelijke) inpassing van de Blankenburgverbinding (rijksweg) is een kwaliteitsprogramma opgesteld. Dit programma bevat maatregelen voor zowel de noord- als zuidoever (Vlaardingen en Rotterdam/Rozenburg). Bovenwettelijke maatregelen zijn de landschappelijke inpassing en bovenwettelijke geluidsmaatregelen. Het budget dat de Minister beschikbaar heeft gesteld (€25 mln) is onvoldoende om de ambitities uit het kwaliteitsprogramma te realiseren (minimaal € 53 mln). Voor Rozenburg bedragen de verwachte investeringen € 8,1 mln. Om te zorgen dat ambities Rozenburg waargemaakt kunnen worden is co-financiering van de gemeente Rotterdam nodig.
Investeringsvoorstel 2015
Gevraagd bedrag
€ 1.000.000
Aanvraag
Cofinanciering als hefboom voor extra budget van het Rijk