Dit betreft een krediet ter bevordering van dynamisch verkeersmanagement om de luchtkwaliteit in Rotterdam te verbeteren.
H6-weg Hoek van Holland fase 1
2.200
2.038
162
0
0
0
Lopende investeringen (niet-IFR)
Gevoteerd krediet
Prognose t/m 2015
Prognose 2016
Prognose 2017
Prognose 2018
Prognose 2019
H6-weg Hoek van Holland fase 1
2.200
2.038
162
0
0
0
Aanleg H6-weg aansluitend op de Hoekse Lijn, waarmee Hoek van Holland een tweede (calamiteiten) ontsluiting krijgt en het dorp wordt ontlast van verkeersdruk.
H6-weg Hoek van Holland fase 2
3.500
2.288
1.000
150
62
0
Lopende investeringen (niet-IFR)
Gevoteerd krediet
Prognose t/m 2015
Prognose 2016
Prognose 2017
Prognose 2018
Prognose 2019
H6-weg Hoek van Holland fase 2
3.500
2.288
1.000
150
62
0
Aanleg H6-weg aansluitend op de Hoekse Lijn, waarmee Hoek van Holland een tweede (calamiteiten) ontsluiting krijgt en het dorp wordt ontlast van verkeersdruk.
Kostenstijging project 3-in-1 Hoek van Holland
2.800
1.998
500
302
0
0
Lopende investeringen (niet-IFR)
Gevoteerd krediet
Prognose t/m 2015
Prognose 2016
Prognose 2017
Prognose 2018
Prognose 2019
Kostenstijging project 3-in-1 Hoek van Holland
2.800
1.998
500
302
0
0
Dit krediet dient ter dekking van resterende kosten als gevolg van de opening van de tweede ontsluitingsweg in Hoek van Holland.
OVM / Verkeersregiekamer
900
668
232
0
0
0
Lopende investeringen (niet-IFR)
Gevoteerd krediet
Prognose t/m 2015
Prognose 2016
Prognose 2017
Prognose 2018
Prognose 2019
OVM / Verkeersregiekamer
900
668
232
0
0
0
Dit krediet is beschikbaar gesteld om 24/7 de doorstroming op het stedelijk wegennet te faciliteren.
P+R bewegwijzering
200
200
0
0
0
0
Lopende investeringen (niet-IFR)
Gevoteerd krediet
Prognose t/m 2015
Prognose 2016
Prognose 2017
Prognose 2018
Prognose 2019
P+R bewegwijzering
200
200
0
0
0
0
Dit betreft een krediet voor het realiseren van een bewegwijzering plan naar de P+R-locaties.
Slimme ingrepen in het wegennet 2007
6.050
6.050
0
0
0
0
Lopende investeringen (niet-IFR)
Gevoteerd krediet
Prognose t/m 2015
Prognose 2016
Prognose 2017
Prognose 2018
Prognose 2019
Slimme ingrepen in het wegennet 2007
6.050
6.050
0
0
0
0
Dit betreft een krediet dat beschikbaar is gesteld om middels een aantal slimme ingrepen in het wegennet de doorstroming van verkeer te verbeteren.
UVV Autobereikbaarheid
3.300
3.300
0
0
0
0
Lopende investeringen (niet-IFR)
Gevoteerd krediet
Prognose t/m 2015
Prognose 2016
Prognose 2017
Prognose 2018
Prognose 2019
UVV Autobereikbaarheid
3.300
3.300
0
0
0
0
Dit betreft een krediet voor het uitvoeringsprogramma Verkeer en vervoer ter bevordering van de autobereikbaarheid.
Verkeerslichten 2006
6.025
6.025
0
0
0
0
Lopende investeringen (niet-IFR)
Gevoteerd krediet
Prognose t/m 2015
Prognose 2016
Prognose 2017
Prognose 2018
Prognose 2019
Verkeerslichten 2006
6.025
6.025
0
0
0
0
Dit betreft een krediet om de beschikbaarheid van verkeerslichten in Rotterdam hoog te houden. De middelen worden gebruikt om verkeerslichten voor einde levensduur te vervangen of renoveren.
Verkeersonderneming 2010
1.000
700
300
0
0
0
Lopende investeringen (niet-IFR)
Gevoteerd krediet
Prognose t/m 2015
Prognose 2016
Prognose 2017
Prognose 2018
Prognose 2019
Verkeersonderneming 2010
1.000
700
300
0
0
0
Investeringen in de stad die er mede voor zorgen dat het Rijkswegennet minder wordt belast.
Vervanging verkeerslichten
20.550
20.550
0
0
0
0
Lopende investeringen (niet-IFR)
Gevoteerd krediet
Prognose t/m 2015
Prognose 2016
Prognose 2017
Prognose 2018
Prognose 2019
Vervanging verkeerslichten
20.550
20.550
0
0
0
0
Het betreft de middelen om de beschikbaarheid van de verkeerslichten in Rotterdam hoog te houden. De middelen worden gebruikt om de verkeerslichten voor einde levensduur te vervangen of te renoveren. Daarbij wordt zoveel mogelijk aansluiting gezocht bij andere projecten om werk met werk te maken. Waar dat niet mogelijk is worden de projecten solitair gedaan. Tevens worden de middelen gebruikt om tussentijds benodigde wijzigingen aan de verkeerslichten door te voeren.
Vervanging verkeerslichten kredietcrisis
1.600
1.600
0
0
0
0
Lopende investeringen (niet-IFR)
Gevoteerd krediet
Prognose t/m 2015
Prognose 2016
Prognose 2017
Prognose 2018
Prognose 2019
Vervanging verkeerslichten kredietcrisis
1.600
1.600
0
0
0
0
Het betreft de middelen om de beschikbaarheid van de verkeerslichten in Rotterdam hoog te houden. De middelen worden gebruikt om de verkeerslichten voor einde levensduur te vervangen of te renoveren. Daarbij wordt zoveel mogelijk aansluiting gezocht bij andere projecten om werk met werk te maken. Waar dat niet mogelijk is worden de projecten solitair gedaan. Tevens worden de middelen gebruikt om tussentijds benodigde wijzigingen aan de verkeerslichten door te voeren.
Vervanging verkeersregelinstallaties 2012
1.500
1.118
382
0
0
0
Lopende investeringen (niet-IFR)
Gevoteerd krediet
Prognose t/m 2015
Prognose 2016
Prognose 2017
Prognose 2018
Prognose 2019
Vervanging verkeersregelinstallaties 2012
1.500
1.118
382
0
0
0
Het betreft de middelen om de beschikbaarheid van de verkeerslichten in Rotterdam hoog te houden. De middelen worden gebruikt om de verkeerslichten voor einde levensduur te vervangen of te renoveren. Daarbij wordt zoveel mogelijk aansluiting gezocht bij andere projecten om werk met werk te maken. Waar dat niet mogelijk is worden de projecten solitair gedaan. Tevens worden de middelen gebruikt om tussentijds benodigde wijzigingen aan de verkeerslichten door te voeren.
Vervanging verkeersregelinstallaties 2013
3.500
3.294
206
0
0
0
Lopende investeringen (niet-IFR)
Gevoteerd krediet
Prognose t/m 2015
Prognose 2016
Prognose 2017
Prognose 2018
Prognose 2019
Vervanging verkeersregelinstallaties 2013
3.500
3.294
206
0
0
0
Het betreft de middelen om de beschikbaarheid van de verkeerslichten in Rotterdam hoog te houden. De middelen worden gebruikt om de verkeerslichten voor einde levensduur te vervangen of te renoveren. Daarbij wordt zoveel mogelijk aansluiting gezocht bij andere projecten om werk met werk te maken. Waar dat niet mogelijk is worden de projecten solitair gedaan. Tevens worden de middelen gebruikt om tussentijds benodigde wijzigingen aan de verkeerslichten door te voeren.
Vervanging verkeersregelinstallaties 2014
3.920
2.640
1.080
200
0
0
Lopende investeringen (niet-IFR)
Gevoteerd krediet
Prognose t/m 2015
Prognose 2016
Prognose 2017
Prognose 2018
Prognose 2019
Vervanging verkeersregelinstallaties 2014
3.920
2.640
1.080
200
0
0
Het betreft de middelen om de beschikbaarheid van de verkeerslichten in Rotterdam hoog te houden. De middelen worden gebruikt om de verkeerslichten voor einde levensduur te vervangen of te renoveren. Daarbij wordt zoveel mogelijk aansluiting gezocht bij andere projecten om werk met werk te maken. Waar dat niet mogelijk is worden de projecten solitair gedaan. Tevens worden de middelen gebruikt om tussentijds benodigde wijzigingen aan de verkeerslichten door te voeren.
Vervanging verkeersregelinstallaties 2015
4.000
2.175
1.600
225
0
0
Lopende investeringen (niet-IFR)
Gevoteerd krediet
Prognose t/m 2015
Prognose 2016
Prognose 2017
Prognose 2018
Prognose 2019
Vervanging verkeersregelinstallaties 2015
4.000
2.175
1.600
225
0
0
Het betreft de middelen om de beschikbaarheid van de verkeerslichten in Rotterdam hoog te houden. De middelen worden gebruikt om de verkeerslichten voor einde levensduur te vervangen of te renoveren. Daarbij wordt zoveel mogelijk aansluiting gezocht bij andere projecten om werk met werk te maken. Waar dat niet mogelijk is worden de projecten solitair gedaan. Tevens worden de middelen gebruikt om tussentijds benodigde wijzigingen aan de verkeerslichten door te voeren.
Parkeren
15.221
14.455
766
0
0
0
Beheer op Afstand
721
721
0
0
0
0
Lopende investeringen (niet-IFR)
Gevoteerd krediet
Prognose t/m 2015
Prognose 2016
Prognose 2017
Prognose 2018
Prognose 2019
Beheer op Afstand
721
721
0
0
0
0
Dit betreft een krediet in het kader van Parkeren - beheer op afstand.
Modernisering straatparkeren
12.500
12.500
0
0
0
0
Lopende investeringen (niet-IFR)
Gevoteerd krediet
Prognose t/m 2015
Prognose 2016
Prognose 2017
Prognose 2018
Prognose 2019
Modernisering straatparkeren
12.500
12.500
0
0
0
0
Dit is een krediet ten behoeve van het nemen van maatregelen om het straatparkeren verder te moderniseren.
Stelpost straatparkeren 2011
2.000
1.234
766
0
0
0
Lopende investeringen (niet-IFR)
Gevoteerd krediet
Prognose t/m 2015
Prognose 2016
Prognose 2017
Prognose 2018
Prognose 2019
Stelpost straatparkeren 2011
2.000
1.234
766
0
0
0
Dit krediet is bestemd voor de invoering van betaald parkeren in nieuwe gebieden en het vervangen van parkeerautomaten op straat.
Duurzame mobiliteit
34.480
28.299
5.481
700
0
0
Beter Benutten Fietsen
1.500
1.500
0
0
0
0
Lopende investeringen (niet-IFR)
Gevoteerd krediet
Prognose t/m 2015
Prognose 2016
Prognose 2017
Prognose 2018
Prognose 2019
Beter Benutten Fietsen
1.500
1.500
0
0
0
0
Het krediet betreft een eigen bijdrage voor de Fietsveerverbinding Feijenoord-Kralingen en Ontbrekende fietsschakels in de regio in het kader van het programma Beter Benutten. De investeringen worden voor mede gesubsidieerd door het Rijk, de stadsregio Rotterdam, naastgelegen gemeenten en het subsidieprogramma RAL (luchtkwaliteit).
Bushaltetoegankelijkheid
1.000
1.000
0
0
0
0
Lopende investeringen (niet-IFR)
Gevoteerd krediet
Prognose t/m 2015
Prognose 2016
Prognose 2017
Prognose 2018
Prognose 2019
Bushaltetoegankelijkheid
1.000
1.000
0
0
0
0
Toegankelijk maken van 62% van de bushaltes conform landelijke wetgeving en afspraken met de MRDH.
Bushaltetoegankelijkheid 2015
5.000
2.500
2.000
500
0
0
Lopende investeringen (niet-IFR)
Gevoteerd krediet
Prognose t/m 2015
Prognose 2016
Prognose 2017
Prognose 2018
Prognose 2019
Bushaltetoegankelijkheid 2015
5.000
2.500
2.000
500
0
0
Toegankelijk maken van 62% van de bushaltes conform landelijke wetgeving en afspraken met de MRDH.
Fietspad Grote Stern Rozenburg
500
56
444
0
0
0
Lopende investeringen (niet-IFR)
Gevoteerd krediet
Prognose t/m 2015
Prognose 2016
Prognose 2017
Prognose 2018
Prognose 2019
Fietspad Grote Stern Rozenburg
500
56
444
0
0
0
Dit betreft de aanleg van dit dit fietspad in Rozenburg.
Fietspad Volgerweg Rozenburg
520
520
0
0
0
0
Lopende investeringen (niet-IFR)
Gevoteerd krediet
Prognose t/m 2015
Prognose 2016
Prognose 2017
Prognose 2018
Prognose 2019
Fietspad Volgerweg Rozenburg
520
520
0
0
0
0
Dit betreft de aanleg van een vrijliggend fietspad aan de westzijde van de Volgerweg in Rozenburg
Fietsroutes
10.000
8.706
1.294
0
0
0
Lopende investeringen (niet-IFR)
Gevoteerd krediet
Prognose t/m 2015
Prognose 2016
Prognose 2017
Prognose 2018
Prognose 2019
Fietsroutes
10.000
8.706
1.294
0
0
0
Aanleg van fietspaden, waarvan reeds 20 kilometer fietspad is aangelegd.
Fysieke maatregelen Verkeersveiligheid 2012
1.800
1.778
22
0
0
0
Lopende investeringen (niet-IFR)
Gevoteerd krediet
Prognose t/m 2015
Prognose 2016
Prognose 2017
Prognose 2018
Prognose 2019
Fysieke maatregelen Verkeersveiligheid 2012
1.800
1.778
22
0
0
0
Gevaarlijke kruispunten (black spots) worden hiermee gesaneerd.
Fysieke Maatregelen Verkeersveiligheid 2013
1.800
1.591
209
0
0
0
Lopende investeringen (niet-IFR)
Gevoteerd krediet
Prognose t/m 2015
Prognose 2016
Prognose 2017
Prognose 2018
Prognose 2019
Fysieke Maatregelen Verkeersveiligheid 2013
1.800
1.591
209
0
0
0
Gevaarlijke kruispunten (black spots) worden hiermee gesaneerd.
Fysieke Maatregelen Verkeersveiligheid 2014
1.800
888
912
0
0
0
Lopende investeringen (niet-IFR)
Gevoteerd krediet
Prognose t/m 2015
Prognose 2016
Prognose 2017
Prognose 2018
Prognose 2019
Fysieke Maatregelen Verkeersveiligheid 2014
1.800
888
912
0
0
0
Gevaarlijke kruispunten (black spots) worden hiermee gesaneerd.
Fysieke Maatregelen Verkeersveiligheid 2015
1.800
1.000
600
200
0
0
Lopende investeringen (niet-IFR)
Gevoteerd krediet
Prognose t/m 2015
Prognose 2016
Prognose 2017
Prognose 2018
Prognose 2019
Fysieke Maatregelen Verkeersveiligheid 2015
1.800
1.000
600
200
0
0
Gevaarlijke kruispunten (black spots) worden hiermee gesaneerd.
Tunnel randstadrail Meijersplein Noord
3.757
3.757
0
0
0
0
Lopende investeringen (niet-IFR)
Gevoteerd krediet
Prognose t/m 2015
Prognose 2016
Prognose 2017
Prognose 2018
Prognose 2019
Tunnel randstadrail Meijersplein Noord
3.757
3.757
0
0
0
0
Dit krediet betrof de aanpassing van de tunnel bij halte Meijersplein om de komst van de randstadrail mogelijk te maken.
UVV Lokale Leefomgeving
4.043
4.043
0
0
0
0
Lopende investeringen (niet-IFR)
Gevoteerd krediet
Prognose t/m 2015
Prognose 2016
Prognose 2017
Prognose 2018
Prognose 2019
UVV Lokale Leefomgeving
4.043
4.043
0
0
0
0
Dit betreft een krediet voor het uitvoeringsprogramma Verkeer en vervoer - lokale leefomgeving.
Webapplicatie OVV Ontheffingsaanvragen Maasvlakte
660
660
0
0
0
0
Lopende investeringen (niet-IFR)
Gevoteerd krediet
Prognose t/m 2015
Prognose 2016
Prognose 2017
Prognose 2018
Prognose 2019
Webapplicatie OVV Ontheffingsaanvragen Maasvlakte
660
660
0
0
0
0
Voor het kunnen afhandelen van ontheffingsaanvragen voor de Maasvlakte en ’s-Gravendijkwal wordt een webapplicatie ontwikkeld. Deze applicatie handelt volledig geautomatiseerd aanvragen voor een dagontheffing af, neemt aanvragen voor een langdurige ontheffing in en na een handmatige beoordeling wordt de beoordeling via deze applicatie verzonden. De applicatie is ook geschikt voor aanvragen voor buitenlandse kentekens. Een aantal onderdelen kan ook in andere applicaties van de gemeente gebruikt worden. De kapitaallasten en beheer van het systeem worden gedekt door leges die worden geïncasseerd als gevolg van het verstrekken van langdurige ontheffingen en dagontheffingen ten aanzien van verkeersbesluiten Maasvlakte en ’s-Gravendijkwal.
Voor het kunnen afhandelen van ontheffingsaanvragen voor de Maasvlakte en ’s-Gravendijkwal wordt een webapplicatie ontwikkeld. Deze applicatie handelt volledig geautomatiseerd aanvragen voor een dagontheffing af, neemt aanvragen voor een langdurige ontheffing in en na een handmatige beoordeling wordt de beoordeling via deze applicatie verzonden. De applicatie is ook geschikt voor aanvragen voor buitenlandse kentekens. Een aantal onderdelen kan ook in andere applicaties van de gemeente gebruikt worden. De kapitaallasten en beheer van het systeem worden gedekt door leges die worden geïncasseerd als gevolg van het verstrekken van langdurige ontheffingen en dagontheffingen ten aanzien van verkeersbesluiten Maasvlakte en ’s-Gravendijkwal.
Nieuwe projecten 2016
Investeringsvoorstel (Bedragen x €1.000)
2016
2017
2018
2019
Stedelijke bereikbaarheid
0
2.250
0
0
H6-weg
1.500
Investeringsvoorstel (Bedragen x €1.000)
2016
2017
2018
2019
H6-weg
1.500
Algemeen
Gebied/wijk
Hoek van Holland
Projectomschrijving
Rotterdam heeft voorbereidingen getroffen om gelijktijdig met de aanleg van de Hoekse Lijn de H6-weg aan te leggen. Beide projecten dienen complimentair de mobiliteitsbehoefte van het gebied Hoek van Holland. Daarnaast heeft de H6weg heeft een functie als calamiteitenontsluiting en ontlast het het dorp van bestemmingsverkeer. Het college heeft fasegewijs gelden toegekend en gereserveerd voor de planuitwerking, grondverwerving en uitvoering van de H6-weg. Richting de raad en het gebied is door het college aangegeven dat de H6-weg zal worden voltooid.
Investeringsvoorstel 2016
Gevraagd bedrag
€ 1.500.000
Aanvraag
Het gevraagde bedrag is voor uitvoering van de H6-weg. In de jaren 2017 en 2018 wordt in de planning (MIP) rekening gehouden met nog eens in totaal € 2.000.000 voor de uitvoering.
Voorstel
Honoreren
Dekking
Planning
IFR
€ 1.500.000
Datum start uitvoering
2017
Gemeente (overig)
Datum oplevering
2019
Blankenburg co-financiering kwaliteitsprogramma
750
Investeringsvoorstel (Bedragen x €1.000)
2016
2017
2018
2019
Blankenburg co-financiering kwaliteitsprogramma
750
Algemeen
Gebied/wijk
Rozenburg
Projectomschrijving
Voor kwalitatief goede (bovenwettelijke) inpassing van de Blankenburgverbinding (rijksweg) is een kwaliteitsprogramma opgesteld. Dit programma bevat maatregelen voor zowel de noord- als zuidoever (Vlaardingen en Rotterdam/Rozenburg). Bovenwettelijke maatregelen zijn de landschappelijke inpassing en bovenwettelijke geluidsmaatregelen. Het budget dat de Minister beschikbaar heeft gesteld (€25 mln) is onvoldoende om de ambitities uit het kwaliteitsprogramma te realiseren (minimaal € 53 mln). Voor Rozenburg bedragen de verwachte investeringen € 8,1 mln. Om te zorgen dat ambities Rozenburg waargemaakt kunnen worden is co-financiering van de gemeente Rotterdam nodig.
Investeringsvoorstel 2015
Gevraagd bedrag
€ 1.000.000
Aanvraag
Cofinanciering als hefboom voor extra budget van het Rijk
Voorstel
Honoreren
Dekking
Planning
IFR-hefboombudget
€ 750.000
Datum start uitvoering
2017
Gemeente (overig)
€ 250.000
Datum oplevering
2022
Derden
€ 7.134.000
Status
Onderhandeling
Duurzame mobiliteit
876
250
1.045
0
Aanpassingen buitenruimte a.g.v. Hoekse Lijn
626
Investeringsvoorstel (Bedragen x €1.000)
2016
2017
2018
2019
Aanpassingen buitenruimte a.g.v. Hoekse Lijn
626
Algemeen
Gebied/wijk
Hoek van Holland
Projectomschrijving
De Hoekse Lijn zal worden omgebouwd en het spoor zal worden verlengd. De Bestuurlijke Overeenkomst Hoekse Lijn, deel 2 ligt hieraan ten grondlag. Hierin is vastgelegd dat de kosten voor aanpassingen in de buitenruimte voor rekening komen van de veroorzaker. Vanwege dit principe wordt verwacht dat alle (plan)kosten vanuit de Metropoolregio Rotterdam-Den Haag (MRDH) betaalbaar zullen worden gesteld. Dit houdt in dat in een sober en doelmatige aanleg van buitenruimte conform voorwaarden MRDH is voorzien. Met een bijdrage van de gemeente Rotterdam wordt erop toegezien dat een hogere kwaliteitsstandaard in de buitenruimte gerealiseerd wordt.
Investeringsvoorstel 2016
Gevraagd bedrag
€ 626.000
Aanvraag
Aanpassing van de buitenruimte volgens een hogere kwaliteit dan de door MRDH gevraagde buitenruimtekwaliteit ten behoeve van een kwaliteitsimpuls in de woon- en leefomgeving.
Voorstel
honoreren
Dekking
Planning
ISV-3
€ 626.000
Datum start uitvoering
2017
Gemeente (overig)
€ 550.000
Datum oplevering
2018
Derden
€ 2.100.000
Status
Onderhandelings-fase
Hoekse Lijn buitenruimte/eindstation
250
250
1.045
Investeringsvoorstel (Bedragen x €1.000)
2016
2017
2018
2019
Hoekse Lijn buitenruimte/eindstation
250
250
1.045
Algemeen
Gebied/wijk
Hoek van Holland
Projectomschrijving
In 2014 is een bestuurlijk besluit gevallen over het ombouwen en verlengen van de Hoekse Lijn van railverbinding naar metroverbinding. Evenals RET, provincie en ondernemers, is Rotterdam van mening dat het eindstation van de Hoekse Lijn dichter bij het strand moet liggen en meer uitstraling en beschutting tegen weersinvloeden moet krijgen. Begin maart heeeft het college van B&W van Rotterdam zich uitgesproken vóór de voorkeursvariant waarin van verplaatsing van het station sprake is. Dit is gebeurt onder de voorwaarde dat financiering in samenwerking met andere partijen geschiedt. De MRDH neemt deze wens mee in haar scopewijziging. Dat betekent dat het ontwerp bestemmingsplan een sluitende exploitatie heeft. De (strand-) ondernemers hebben zich gecommiteerd om mede te investeren in met name de aanliggende buitenruimte en zijn bereid daarin 1,5mln -out off pocket- bij te dragen.
Investeringsvoorstel 2016
Gevraagd bedrag
€ 1.795.000, waarvan pm in 2015 voor voorbereidingskosten
Aanvraag
Investeringskosten, waaronder extra spoorverlenging, aangepast station en daarop afgestemde buitenruimte, alsmede kosten voor planvorming, verwerving van de benodigde gronden en vastgoed.
Voorstel
aanvraag honoreren
Dekking
Planning
Opbrengst erfpachtconversie
€ 1.545.000
Datum start uitvoering
2017
Gemeente (overig)
Datum oplevering
2018
Derden
€ 2.330.000
MRDH
Status
Afstemmingsfase
Totaal
876
2.500
1.045
0
Lopende projecten IFR
Lopende projecten IFR (out of pocket) (Bedragen x €1000)
IFR Budget
Realisatie t/m 2014
Restant budget
Duurzame mobiliteit
500
0
500
Fietsvoorziening Coolsingel
500
0
500
Lopende projecten IFR (out of pocket) (Bedragen x €1000)
IFR Budget
Realisatie t/m 2014
Restant budget
Fietsvoorziening Coolsingel
500
0
500
Het realiseren van een fietsvoorziening in gebouwde vorm (ondergronds/inpandig) in de omgeving van de Coolsingel. Sinds 2008 is het aantal fietsers in de Binnenstad toegenomen met 21%. Goede fietsenstallingen voorkomen dat het aantal geparkeerde fietsen een probleem worden in de openbare ruimte en zijn een verdere stimulering van het gebruik van de fiets.